内角の和がなぜ180°なのか教えてくれ

PENPALS 『TELL ME WHY』
Feel no shame about shape
不恰好でも恥は感じない
weather change their phrase
空はフレーズを変えた
even mother will show you another way
君を産んだ人でさえ君に違う生きかたをみせるだろう

So put your glasses on
だからグラスを置きな
nothing will be wrong
何も悪くならない
their's no blame, their's no fame, it's up to you
誰も責めない 誰も褒めない それを決めるのは君自身だ

The first words should be found
まず知るべき概念は
whatever hold you back
「何ものも君を引き戻せない」ってことだ
I can get off
逸脱しようぜ

Tell me what you want
何がしたいか教えてくれ
I don't know why are you afraid
俺は君が何を恐れているのかわからない
Tell me what you wanna say
何が言いたいか教えてくれ
I don't know why, but it's too late
俺はなぜかわからない もう遅すぎるかい

Have no fear for real
現実に恐れを抱くな
it's just like a turning wheel
それは回転する車輪のようなものだ
once you start up, their's no other way
いったん始めたら違う道が開けるぜ

Don't put your eyes on boots
うつむくな
Take a step forward your roots
ルーツへ立ち戻れ
there's no aid, their's no trade, it belongs to you
誰も助けない 誰も交換しない 全部君次第だ

Before you miss something given
与えられたものを失う前に
you should know what is the truth
何が真実か知るべきだ
I can make it out
やれるさ

Tell me what you want
I don't know why are you afraid
Tell me what you wanna say
I don't know why, but it's too late



Backstreet Boys 『I Want It That Way』
You are my fire
君は俺の火
The one desire
一つの欲望
Believe when I say
俺が言うことを信じてくれ
I want it that way
これが俺のやりたいやりかたなんだ

But we are two worlds apart
けれども俺たちは離れ離れ
Can't reach to your heart
君の心に届かない
When you say
君は言った
That I want it that way
これが私のやりたいやり方なの

Tell me why
わけを聞かせてくれ
Ain't nothin' but a heartache
心の痛み以外を生まなくとも
Tell me why
なんでなんだ
Ain't nothin' but a mistake
間違い以外のなにものでもなくても
Tell me why
わけを聞かせてくれ
I never wanna hear you say
君の言うことはもう聞きたくない
I want it that way
これが俺のやりたいことなんだ

Am I your fire
俺は君の火か
Your one desire
君の一つの欲望か
Yes I know it's too late
知ってる もう遅い
But I want it that way
でも俺はこのやり方をしたいんだ

Chorus repeat

Now I can see that we've fallen apart
俺たちが別れたことを認めるよ
From the way that it used to be, yeah
そうなる道だった
No matter the distance
距離に関係なく
I want you to know that
君に知って欲しい
Deep down inside of me
君が俺の心の深いところにいることを

You are my fire
君は俺の火
The one desire
一つの欲望
You are, you are, you are, you are
君は
Don't wanna hear you say...
聞きたくない

Ain't nothin' but a heartache
Ain't nothin' but a mistake
I wanna hear you say
I never wanna hear you say
I want it that way

Tell me why
Ain't nothin' but a heartache
Tell me why
Ain't nothin' but a mistake
Tell me why
I never wanna hear you say
I want it that way

Coz I want it that way



後輩によると三角形の内角の和が180°になるのは
底辺に平行な線を、頂点を通るようにひくと、錯角で底辺をはさむ二つの角度と頂点の角度の和が直線同じになるから。円1周を360度とするとその半分になる
かららしいです。
by wavesll | 2007-11-09 09:18 | 私信 | Comments(0)
<< そろそろ勘違いする人がいるとい... 人間への理解 >>